De eenvoud in complexiteit
Het Nederlandse zorgsysteem lijkt complex. Het is onze missie het te verduidelijken.
Missie en visie
HealthExplainer is geboren uit frustratie. Het viel ons op dat onze buitenlandse vrienden regelmatig vragen hebben over het Nederlandse zorgsysteem. Dit snappen wij heel goed. Het Nederlandse zorgsysteem is niet complex, maar heeft wel verduidelijking nodig. Vaak blijkt het geven van duidelijke antwoorden echter een lastige taak - en raak je al snel verdwaald in een doolhof aan informatie.
Onze wens om dit makkelijker te maken groeide – totdat we begonnen aan HealthExplainer.nl. Nu hopen we niet alleen de vragen van onze buitenlandse vrienden te beantwoorden, maar ook die van expats, bezoekers en Nederlanders zelf. Simpelweg iedereen die meer duidelijkheid nodig heeft.
Het team achter HealthExplainer kwam al samen in 2015, maar besloot in 2017 het platform daadwerkelijk online te brengen. Uiteraard zijn wij op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen binnen het Nederlandse zorgsysteem en wordt ons platform regelmatig geüpdatet. Mocht je echter vragen, opmerkingen of tips hebben, stuur ons dan een berichtje. Wij streven naar een platform dat zich blijft verbeteren en waarderen dan ook alle feedback.
Veelgestelde
vragen
Het eigen risico is het bedrag dat je zelf betaalt, als je zorg uit de basisverzekering hebt gebruikt.
Bel 112 voor het nationale alarmnummer, bel je huisarts, of ga naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis.
Medische hulpmiddelen zijn gratis verkrijgbaar, maar kunnen geld kosten afhankelijk van jouw medische wensen en zorgverzekering. Neem contact op met je zorgverzekeringsmaatschappij om erachter te komen of jouw kosten worden vergoed.
Elke huisarts heeft zijn eigen werktijden. Sommige huisartsen bieden inloopuren aan, anderen vragen je eerst een afspraak te maken. Na het maken van een afspraak kun je gewoonlijk binnen 72 uur terecht.
Heb je vragen?
Mail ons!
Veelgestelde
vragen
Het eigen risico is het bedrag dat je zelf betaalt, als je zorg uit de basisverzekering hebt gebruikt.
Bel 112 voor het nationale alarmnummer, bel je huisarts, of ga naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis.
Medische hulpmiddelen zijn gratis verkrijgbaar, maar kunnen geld kosten afhankelijk van jouw medische wensen en zorgverzekering. Neem contact op met je zorgverzekeringsmaatschappij om erachter te komen of jouw kosten worden vergoed.
Elke huisarts heeft zijn eigen werktijden. Sommige huisartsen bieden inloopuren aan, anderen vragen je eerst een afspraak te maken. Na het maken van een afspraak kun je gewoonlijk binnen 72 uur terecht.